מהומות במירון בצל סגירת הציון ערב הילולת משה רבינו • תיעוד

נתי קאליש No Comments on מהומות במירון בצל סגירת הציון ערב הילולת משה רבינו • תיעוד

הילולת משה רבינו בז' אדר מתקיימת כמידי שנה בציונו של רשב"י במירון, אך השנה החליטו במועצה לסגור את הציון "בשל בעיות בטיחות" לדבריהם | המוני מתפללים הגיעו למקום, וחלקם אף ניסו לפרוץ למתחם המגודר והתעמתו עם השוטרים | גלריה

דוד כהן | פלאש 90
21:33
27.04.24
בנצי לייזרוביץ No Comments on ביתר עילית: בית כנסת עלה באש; בנס לא היו נפגעים

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בכל שנה ושנה ביום ז' אדר חלה הילולת משה רבינו עליו השלום. מאחר ומקום קבורתו לא נודע, נוהגים המוני בית ישראל לעלות לציונו של רבי שמעון בר יוחאי במירון, אשר כידוע, נשמתם של רבי שמעון ומשה רבינו היא משורש אחד.

לרגל העלייה למירון בז' אדר, בכל שנה הייתה בחצר הציון תזמורת במשך כל הלילה בדומה לאירועי ל"ג בעומר, ואנשים רבים גם הביאו את ילדיהם וקיימו במקום את מנהג החלאק'ה, לילדים שהגיעו לגיל 3.

השנה באופן פתאומי, הודיעה המועצה המקומית יומיים בלבד לפני ההילולא כי היא מוציאה צו סגירה למתחם הציון, לדבריה: "בשל לקויי בטיחות מסכני חיים שנמצאו במקום על ידי מהנדס וכיבוי אש", ובמקביל גם רשות החשמל הודיעה על צו הפסקה למתקן החשמלי.

בעקבות כך משטרת ישראל סגרה עם גדרות את מתחם הציון מכל צדדיו, ופרסה כוחות רבים של שוטרים ומאבטחים שמנעו מהציבור שהגיע למקום להיכנס אל הציון.

כ- 150 מתפללים שהתעקשו להיכנס דווקא אל תוך מתחם הציון החלו להתקרב לגדרות ולנסות לפרוץ אותם, הם ניסו להיכנס מכמה מקומות, אך המשטרה עצרה אותם ומנעה אותם מלפרוץ, ובמקום התפתחו עימותים, וכמה מהמתפללים נעצרו.

אחד מהמשתתפים בהילולא שנכח במקום מספר ל"אתר קול חי": "הציון היה מאוגף מכל הכיוונים בגדרות ושוטרים. הקימו במתחם בויאן שני אוהלים שהקצו אותם לריקודים, אבל היה ממש קר להיות בחוץ" מספר אחד המשתתפים.

"אנחנו הגענו לז' אדר כדי להיות במירון, בתוך הציון, ולא בשביל לעמוד בקור בחוץ, זה פשוט זלזול מוחלט מצד הרשויות בציבור הענק שמגיע כל שנה להתפלל, אם זה מה שקורה עכשיו, אני לא רוצה לחשוב מה הם עלולים לעשות בל"ג בעומר" מסכם אחד המתפללים בזעם.

 

 

 

 

 



0 תגובות